Geoblog.pl    ktulu07    Podróże    Andaluzja z Madrytem i Toledo    2 dzień - zwiedzanie Madrytu

2 dzień - zwiedzanie Madrytu

Hiszpania
Hiszpania, Madrid

Dzisiejsze zwiedzanie całkowicie na piechotę zacząłem rano od zwiedzania Starego Madrytu (tzw. Madrytu Habsburgów).
Z ulicy Gran Via przeszedłem przez plac Puerta del Sol na XVII wieczny Plaza Mayor. Akurat odbywał się tu targ różnych zbieraczy przede wszystkim znaczków i monet więc przy okazji kupiłem dla znajomego archiwalny breloczek z gen. Franco z 1,5€. W okolicy obejrzałem m.in. Palacio de Santa Cruz z XVII w. i Plaza de la Villa z Casa de Cisneros i Torre de los Lujanes z XV w.
Nie zaglądając do wnętrza nowej katedry skierowałem się następnie do Pałacu Królewskiego (wstęp 11€, zakaz robienia zdjęć) , w którym głównymi atrakcjami są Pokój Porcelanowy, Pokój Gaspariniego, Jadalnia oraz Zbrojownia ze zbrojami Karola V i Filipa II. W pałacu dodatkowo prezentowana była wystawa portretów królewskich od Izabeli Katolickiej do Juana Carlosa I. W sumie zwiedzanie zajęło mi 3 godziny. Na przeciwko Pałacu znajduje się przyjemny plac Plaza de Oriente z Teatrem Królewskim a obok pałacu ogrody Sabatiniego. Po krótkim odpoczynku w ogrodach udałem się do nietypowej atrakcji Madrytu a mianowicie egipskiej świątyni Debod z II w. p.n.e. która została podarowana Hiszpanii przez rząd egipski w 1968r. za pomoc podczas budowy tamy Asuańskiej. Obecnie stoi wraz z dwoma bramami w otoczeniu parku del Oeste. Ze świątyni wyruszyłem do ostatniego celu t.j. muzeum Prado. Po drodze minąłem Plaza de Espana z pomnikami Cervantesa i Don Kichota, Monasterio de la Encarnacion (było już zamknięte) oraz Puerta del Sol na którym wśród rzeszy przebierańców był bardzo autentycznie wyglądający Predator. Ponieważ do muzeum Prado na dwie godziny przed zamknięciem jest wstęp wolny była długa kolejka ale wejście nie zajęło więcej niż 15 minut. Prado jest tak bogate w zbiory, że na dokładne zwiedzenie brakłoby całego dnia. Ja mając dwie godzinki skupiłem się na obrazach Boscha ( w tym jednego z moich ulubionych: Ogród Rozkoszy Ziemskich), oraz Velazqueza i Goi. Na koniec dnia poszedłem obejrzeć główną bramę Madrytu Puerta de Alcala mijając po drodze kościół San Jeronimo el Real.