Geoblog.pl    ktulu07    Podróże    Andaluzja z Madrytem i Toledo    1 dzień - przylot i zwiedzanie Madrytu

1 dzień - przylot i zwiedzanie Madrytu

Hiszpania
Hiszpania, Madrid

Przylot do Madrytu z Krakowa liniami Ryanair. Lot opóźniony trwał prawie 4 godziny, lądowanie około 15:00. Wydostanie się z lotniska metrem i dotarcie do hostelu w okolicach stacji metra Gran Via prawie zajęło godzinę. Do poruszania się po Madrycie kupiłem bilet ważny na 10 przejazdów metrem i autobusem za 12,20 €. Po zakwaterowaniu przejazd metrem i zwiedzanie parku Buen Retiro. Główne atrakcje to Kryształowy Pałac (wstęp wolny) i Kolumnada z pomnikiem Alfonsa XIII nad jeziorkiem z łódkami oraz mnóstwo ulicznych artystów. Około 19:00 poszedłem do niedaleko położonego Museo Reina Sofia - duże muzeum sztuki XX wieku. Wstęp w tym dniu był wolny a ludzi nie tak wiele. Mając dwie godziny czasu skupiłem się na najważniejszych dziełach czyli obrazach Picassa (w tym słynna Guernica), Salvadora Dali (m.in. Wielki Masturbator) i Joana Miró, niestety w muzeum nie wolno robić zdjęć. Po wyjściu spacer aleją Prado i wieczorne zdjęcia fontann Neptuna na Plaza de Canovas del Castillo i bogini Kybele na Plaza de Cibele.