Geoblog.pl    ktulu07    Podróże    Andaluzja z Madrytem i Toledo    5 dzień - Sewilla

5 dzień - Sewilla

Hiszpania
Hiszpania, Seville

Sewilla była moim głównym celem tej wycieczki i to w tym terminie (kwiecień dwa tygodnie po Wielkanocy) ponieważ w tym czasie odbywa się tu tygodniowa Feria de Abril. Jest to święto zabawy, tańca, parad z udziałem przystrojonych koni i oczywiście picia wina. W tym czasie miasto wypełnione jest mieszkańcami Sewilli ubranymi w tradycyjne stroje (kobiety w kolorowe suknie w stylu flamenco, mężczyźni w skórzane kamizelki i spodnie) którzy wieczorem udają się do miejsca z przygotowanymi namiotami gdzie odbywa się zabawa.
Po wyjściu z dworca kolejowego, który mieści się poza centrum miasta, pojechałem autobusem tyle, że w niewłaściwą stronę. Na szczęście nie musiałem kupować drugiego biletu (1,40€) i tym samym dotarłem do hostelu. Hostel raczej przeciętny ale w tej cenie (25€ noc/os) nic już nie dało się znaleźć w tym terminie, za to bardzo blisko przystanku metra. Pierwsze kroki po przyjeździe do centrum metrem (1,70€) skierowałem do Parku Marii Luizy gdzie od razu rzuciły się w oczy wszechobecne panie w strojach flamenco. Centrum parku stanowi Plaza de Espana ozdobiona kafelkami azulejos z wielką fontanną i kanałem z kilkoma mostkami, po którym pływają łódki.
Potem poszedłem w stronę rzeki Gwadalkiwir i bulwarem Paseo de las Delicias w stronę katedry i dzielnicy Santa Cruz. Katedrę i jej wieżę La Giralda, symbol Sewilli, zostawiłem sobie na następny dzień natomiast w ich pobliżu skosztowałem tutejszych tapas (po 2€) i kieliszka wina Manzanilla (1,50€). W urokliwej dzielnicy Santa Cruz, pełnej wąskich uliczek i starych kamienic zwiedziłem barokowy Hospicio de los Venerables (5€), były dom starości księży, z ładnym patio. Zawiera on również małą galerię z obrazami Velazqueza, Zurbarana i Murilla. Kiedy mijałem kolejny raz katedrę uśmiechnęło się do mnie szczęście bo natknąłem się na występ flamenco prezentowany przez dobrą tancerkę i niezłego gitarzystę. Udało mi się obejrzeć ponad pół godziny z czego część nagrałem.
Dzień zakończyłem nad rzeką podziwiając wieżę Torre del Oro zbudowaną przez Almohadów w 1220r.